Zwroty i reklamacje


Prawo odstąpienia od Umowy
  1. Postanowienia dotyczą wyłącznie Usługobiorców będących Konsumentami albo Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta.
  2. Na podstawie art. 27 i n. Ustawy o prawach konsumenta, Usługobiorca ma prawo odstąpić od Umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej zawarcia.
  3. Prawo odstąpienia od Umowy, Usługobiorca wykonuje poprzez złożenie Usługodawcy oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu na odstąpienie od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 2 powyżej.
  4. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy może być złożone przez Usługobiorcę w jakiejkolwiek formie, w szczególności na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta.
  5. W przypadku złożenia oświadczenie o odstąpieniu od Umowy, Usługodawca niezwłocznie przesyła Usługobiorcy potwierdzenie jego otrzymania za pomocą poczty elektronicznej.
  6. Usługodawca informuje, a Usługobiorca przyjmuje do wiadomości, że prawo odstąpienia od Umowy, o którym mowa w niniejszym paragrafie, nie przysługuje Usługobiorcy w stosunku do Umowy o dostarczanie usługi, która została w pełni wykonana (na podstawie art. 38 ust. 1 pkt 1 Ustawy o prawach konsumenta).
Reklamacje dotyczące Przedmiotu świadczenia cyfrowego
  1. Postanowienia dotyczą wyłącznie:

    • Usługobiorców będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta
    • Umów o dostarczanie Usługi Konta, Umów o dostarczanie Usługi korzystania z Aplikacji, chyba że szczególne postanowienie Regulaminu dotyczy tylko jednej z tych Umów;
    • Niezgodności Usługi Konta z Umową o dostarczanie Usługi Konta, Niezgodności Usługi korzystania z Aplikacji z Umową o dostarczanie Usługi korzystania z Aplikacji.
  2. Dostarczany Usługobiorcy przez Usługodawcę Przedmiot świadczenia cyfrowego musi być zgodny z Umową dotyczącą jego dostarczania:

    • w chwili jego dostarczenia – w przypadku, gdy Przedmiot świadczenia cyfrowego dostarczany jest jednorazowo lub częściami;
    • przez cały okres dostarczania danego Przedmiotu świadczenia cyfrowego – w przypadku, gdy Przedmiot świadczenia cyfrowego dostarczany jest w sposób ciągły.
  3. Usługodawca ponosi odpowiedzialność za Niezgodność:

    • istniejącą w chwili dostarczenia Przedmiotu świadczenia cyfrowego i ujawnioną w ciągu 2 (dwóch) lat od tej chwili - w przypadku, gdy Przedmiot świadczenia cyfrowego dostarczany jest jednorazowo lub częściami;
    • ujawnioną w okresie dostarczania danego Przedmiotu świadczenia cyfrowego - w przypadku, gdy Przedmiot świadczenia cyfrowego dostarczany jest w sposób ciągły.
  4. W przypadku ujawnienia Niezgodności, Usługobiorca może złożyć reklamację zawierającą żądanie doprowadzenia Przedmiotu świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania.
  5. Reklamacja składana jest za pomocą poczty elektronicznej, pod adres:

    • poczty elektronicznej – pod adresem: kontakt@raures.pl
  6. Reklamacja powinna zawierać:

    • imię i nazwisko Usługobiorcy;
    • adres poczty elektronicznej;
    • opis ujawnionej Niezgodności;
    • żądanie doprowadzenia Przedmiotu świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania.
  7. Usługodawca może odmówić doprowadzenia Przedmiotu świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania, jeżeli jest to niemożliwe albo wymagałoby poniesienia przez Usługodawcę nadmiernych kosztów.
  8. Po rozpatrzeniu reklamacji, Usługodawca udziela Usługobiorcy odpowiedzi na reklamację, w której:

    • uznaje reklamację oraz wskazuje planowany termin doprowadzenia Przedmiotu świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania;
    • odmawia doprowadzenia Przedmiotu świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania z przyczyn wskazanych w ust. 7 powyżej;
    • odrzuca reklamację z powodu jej bezzasadności.
  9. Usługodawca udziela odpowiedzi na reklamację za pomocą poczty elektronicznej w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej otrzymania.
  10. W przypadku uznania reklamacji, Usługodawca na własny koszt doprowadza Przedmiot świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania w rozsądnym czasie od chwili otrzymania reklamacji i bez nadmiernych niedogodności dla Usługobiorcy, uwzględniając charakter Przedmiotu świadczenia cyfrowego oraz cel, w jakim jest on wykorzystywany. Planowany termin doprowadzenia Przedmiotu świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania Usługodawca wskazuje w odpowiedzi na reklamację.
  11. W przypadku odstąpienia przez Usługobiorcę od Umowy o dostarczanie Usługi Konta, Usługodawca usuwa Konto niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy o dostarczanie Usługi Konta.
  12. W przypadku, gdy przed odstąpieniem od Umowy o dostarczanie Usługi Konta, Usługobiorca zawarł Umowę o dostarczanie Usługi korzystania z Aplikacji, odstąpienie od Umowy o dostarczanie Usługi Konta jest równoznaczne z jednoczesnym odstąpieniem od Umowy o dostarczanie Usługi korzystania z Aplikacji na podstawie postanowień niniejszego § 10. Odstąpienie od Umowy o dostarczanie Usługi korzystania z Aplikacji w trybie wskazanym w niniejszym ust. 19 wywołuje takie same skutki, jak odstąpienie od umowy z powodu wystąpienia Niezgodności.
  13. Na podstawie art. 34 ust. 1a Ustawy o prawach konsumenta, w przypadku odstąpienia przez Usługobiorcę od Umowy dotyczącej dostarczania Przedmiotu świadczenia cyfrowego, Usługobiorca jest zobowiązany do zaprzestania korzystania z tego Przedmiotu świadczenia cyfrowego i udostępniania go osobom trzecim.

Zacznij korzystać z RAURES bezpłatnie

Poznaj zalety i wygodę naszego systemu.
Podstawowy pakiet funkcjonalności zawsze za darmo.